fredag 1 april 2011

pojke vs flicka, vågar ni er på en gissning?

Magens form Pojke: Utstående mage som inte syns bakifrån
Flicka:Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.

Pigmentrand på magen
Pojke:Lång tydlig rand
Flicka:Ingen rand


Babyns hjärtfrekvens:
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka:Hjärtfrekvens över 140 slag/min

Mammans skönhet under graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet
Flicka: Tagit sin mammas skönhet

Halsbränna
Pojke: Mycket halsbränna
Flicka: Lite eller ingen halsbränna

Babyn sparkar
Pojke: Mycket
Flicka: Mindre

På ultraljudsbilden
Pojke: Håller händerna mellan benen
Flicka: Håller händerna någon annan stans

Urinvägsinfektion
Pojke: Inga
Flicka: Många

Var i magen ligger babyn
Pojke: Ligger högt
Flicka: Ligger lågt

Befruktningsdatum:
Pojke: Udda datum
Flicka:Jämnt datum


Blödande tandkött
Pojke: Mindre blödande
Flicka: Mycket blödande

Utstående navel
Pojke:Senare under graviditeten
Flicka: Tidigt i graviditeten

Mamma sugen på
Pojke:Choklad
Flicka:Citron

Mamma illamående
Pojke: Inte
Flicka: Mycket

Håret på mammas ben
Pojke: Växer snabbare
Flicka: Växer som vanligt

(BF 6 juli som efter RUL blev ändrat till 10Juli)

Vill nån gissa Kön, datum, vikt och längd?

8 kommentarer:

karin sa...

får bli precis viklet av dom som helst,så länge det är ett litet busfrö som moster kan låna och lära hyss..;)

Elin sa...

Jag gissar på en pöjk! Kanske 50 cm lång och 3763 gram. :)

jesa sa...

pojke, 14 juli =), 3368 g, 48 cm

lina sa...

nejje 14 juli tänker jag knipa;) haha. då ska jag ju fylla 25;)

Anonym sa...

Flicka som kommer 16 juli, men skrämmer er med att dra igång lite förvärkar 14:e, dock kniper du för att bibehålla din födelsedag för dig själv/eller föds 8 juli - kan inte bestämma mig. Längd 49, vikt 3250g. Blond kalufs & blå ögon.

Sådär nu har jag gissat, så då får du mest troligt en Olle-Bosse den 11:e som är 53 cm, vikt 3490, blond lite småflintis & brunögd.. Eller eftersom jag har fel jämt på dessa gissningar, så eventuellt en hundvalp ;)

//Storasyster.

Sanna sa...

oj, de verkar värst att få en flicka på typ alla "symtom"x), men stämmer det där exakt? guu va mysigt me bebismage:D

evelina sa...

Jag gissar på en pojke som kommer den 11 juli och väger 3336 g och är 50 cm lång :)

Anna - Ensamstående mamma till Saga & gravid i vecka 27! sa...

Jag gissar på flicka, 3346g och 49 cm lång :) Tror att liten kommer den 18 juli :)