fredag 18 mars 2011

DU VET ATT DU ÄR MAMMA NÄR...

* Du njuter av en lång sovmorgon till 8:00. * Du hittar durkslaget i toalettstolen.
* Du varje gång du går ut för att köpa nya kläder till dig själv istället kommer hem med pyjamasar med små grisar på.
* Du inte längre kräver att det du har på dig ska vara rent.
* Du tycker att Sempers aprikospuré är riktigt god.
* Du råkar kalla din partner för pappa.
* Du har bara tid att raka det ena benet.
* Du gömmer dig på badrummet för att få vara ifred.
* Barnet kräks, och du fångar det i händerna.
* Du använder ditt eget saliv till att tvätta ditt barn i ansiktet
* Du vaggar kundvagnen på ICA fram och tillbaks


hehe då vet man vad man har att se fram emot;)

10 kommentarer:

Jessica sa...

hahaha, den bästa är ju vagga kundvagnen! =)

Hansson sa...

Det låter som jag är mamma oxå efter den där listan...:P 8 av 11 stämmer in på mig...hmmm...kanske bäst att skaffa barn själv snart lr vad säger du Lina?

carro sa...

Stämmer klockrent!! :)

evelina sa...

Haha ja det värsta är ju att en hel del stämmer ;)

lina sa...

haha visst gör man:)

sandra sa...

Ja en leopard. Blev faktist besviken:P
Men de blir en bra sommar klänning:)
Men man får nog skicka den till mormor för en insyning vid brösten;)
Men sådana klänningar är ju jättefina på gravida tkr jag:)

Lunnainn sa...

Jag har faktiskt varit med om det där med att fånga spya i händerna. Man tog några djupa andetag och intalade sig själv om att man bara fångat en stor vattenballong med en massa annat skit i, som gått sönder. Att det var spya... nah, det var INTE ngt man ville tänka på.

lina sa...

haha, ja det funkar ju lika bra på så vet du at du är pappa med:) hehe.


har en kompis som fångade en kaskadspya i sin takeaway kaffekopp när dom åkte bil:)

lina sa...

aah mikkkiz tycker absolut du ska skaffa barn:) om inte annat så är du en superbra extra mamma:)

Hansson sa...

ja det är jag och kommer bli till din lilla.... ja om några år kanske jag har barn oxå vem vet :) fast det lutar åt att jag tror det är en pojk säger min mage att du har en flicka där inne men i sommar får jag se vad det är :)