tisdag 29 april 2008

könssjukdomar vid 10års ålder?

satt och lästa lokaltidningen igår när jag jobbade och höll på att ramla av stolen när det kom upp en artikel där det stog "könsjukdomarna ökar i åldern 10-14 år" oh my good. har 10åringar sex nuförtiden? när jag var 10år då lekte jag med barbies;) och jag menar det är ju faktiskt bara 11 år sen? inte konstigt att världen går utför. när jag får barn så ska jag låsa in dom för då har man säkert sex när man går på lekis!

Är det verkligen bra att ha sex innan man blir könsmogen? (eller ja heter det så på människor?) Det kan ju inte direkt vara skönt att ha sex när man inte ens kommit in i puberteten, det är väl åtminstonde en fördel att ha fått sin mens innan man har sex? eller?

är det bara jag som tycker att man ska vara barn medans man har chansen. om man har sex när man är tio och har fått sin mens då kan man ju för fan bli mamma! kroppen kan ju aldrig ha växt klart vid den åldern.

hemskt tycker jag !
vad säger ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

Fy faen! Så liten ska man inte vara när man börjar ha sex.. Är ju knappast utvecklad nånting när man är i den åldern, Äckligt är vad det är!