fredag 18 april 2008

pinsamheter del 1

hörde denna låten på youtube och kom att tänka på att jag och min kompis som jag hängde med när jag var 13. alltid sjöng den här! haha. hennes föräldrar var skidfantaster så vi åkte till grönklitt i dalarna för att åka lite, mest längd men vi hann oxå med lite slalom. när vi åkte störtlopp genom skogen vid barnbacken så trallade vi på denna låt. vi kämpade som galningar för att få fart i backen första dan för det var plusgrader och lite segt så det blev mest störtlopp..

andra dan vi åkte var det skare* vi körde som galningar då med. vi började i barnbacken där det blev störtlopp. sen tog vi en lite brantare backe. bara det att när vi kom ner till liftkön så hade jag sån fart under skidorna så jag inte hann stanna och brakade rätt in i det orange skyddsnätet och kom inte loss:) medans min kompis låtsades som att hon inte kände mig så fick liftvakten försöka tråckla ut mig. men han tyckte ju att han hade fått en fin fisk i nätet, fast jag skämdes lite väl mycket för att tycka att det var roligt:) åket efter var jag på väg att göra samma sak men klarade mig som tur var:)

* skare= skorpan som blir på snön när det varit plusgrader så det smält lite som sen fryser på igen så att det blir hårt och isigt:)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå där! Va roligt att du skrev en kommentar, dig har jag inte sett hos mig förut, alltid trevligt med nya namn :)

Ja huset är verkligen jättemysigt å läget likaså, om det inte vore för den dumma motorvägen som ligger lite väl nära...:( Ja det var verkligen tur att vi åkte där igårkväll så vi på så vis kunde undvika en större brand!

Ha en trevlig helg!