måndag 19 januari 2009

en tankeställare.

läste ett inlägg hos singelpappan om hur vårt tänk ändrats genom åren och att vi nu shoppar för att vi tror vi blir lyckligare av det.

jag shoppar alltid när jag är lite nere.

denna månad har jag shoppat för
700 på ellos
700 på hm
ny telefon kostar 200 att hämta ut
tshirts för 300
och böcker för 200..

2100 allt som allt.


jag tänkte jag skulle börja med ett nytt tänk.
så fort jag blir sugen att klicka på KÖP knappen.
ska jag :
ta en promenad.
städa
eller ringa en vän.


ok, nån som hänkar på?
pengarna jag inte shoppar upp ska in på sparkontot och bli körkort eller en resa.

ok?

2 kommentarer:

Hansson sa...

jag kan hjälpa dig men jag shoppar inte lika mycket som dig änså...men jag kan var din promenad kompis om jag nu flyttar till bollnäs!:)

Anonym sa...

men avgaser e inte heller bra...