tisdag 16 december 2008

fortsättningen:)

Syster S
Oj så avancerat ;)


lina
Vill mormor ha ett hemskt litet bord?? hur ser då detta ut om man får fråga? trevlig helg, kram!



moster
Det ser jättehemskt ut, faktiskt.
Kram
M




moster
Mäh! De funscherer! Kul att ha er alla på tråden, kan inte låta bli att utnyttja det lite: frågor som surrar i huvet: vilken sorters kalender? Med nakna karlar eller tråkiga-timmar-scheman? Akta er vad det blir om ni inte svarar!
Sambogrejer, vad är det? Här törs jag inte ens gissa, men bilder som kommer upp i huvet är piiiip och piiiiiiiiiip. (Det sista pipet var för likadana träningsoveraller). Och har dom verkligen norska tangentbord på Plantagen?
måste jag verkligen jobba nu... och det här är kommunmejlen, kom jag just på, allt kan droppa ut i Kuriren vid minsta andhämtning...



Bror E
nej,nej...gløm det norska tangentbordet....har ændå ingen dator...så blir lite onødigt att sitta på kammaren å slå på tangenter utan resultat... fast undrar om något skulle hænda om man ændå trøck på enter bara sadær i allmanhet...?? Sambogrejer innefattar vad man nu kan tænkas behøva av blockljus å hushållsprylar å annat nær man ska bo ihop med en finska i uppsala... Och ni kommer aldrig, och jag upprepar...ALDRIG att få se mig och Milla i matchande træningsoveraller... Visst ja, angående kalender så vill jag så klart ha den traditionella från Mormor den svarta praktiska dær det naknaste som står ær...tisdag... Snart i skåneland å sen hemmåt... Whiii


syster S
Okej, Mormor vill alltså ha en "ryggsäck att gå ut med"!!?? (Vad är det för fel på Milli & de andra tanterna?) & ha ett jätteläskigt bord. Emil önskar sig matchande träningsoveraller. Ska bli Jag vill bara tillägga att jag absolut inte vill ha en almanacka 2009, oavsett om det är nakna karlar i den eller ej, Njet! Jag har redan 2 st (dock utan nakna karlar). Förövrigt så köpte jag en overall med tossor till Kråkan idag, strl 74 (Sara alltså).. Over and out!



moster
Nää men vänta här nu, var det inte så att mormor skulle gå ut och rasta det läskiga bordet, iklädd likadan träningsoverall som Milli, med inbyggd ryggsäck? Och att alla egentligen vill ha overaller med tossor till? Från Plantagen?

Har jag glömt nåt då?

Kram M (som lovar att sluta med det här mejlbombandet vilken dag som helst, iallafall innan julafton)

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, mormödrar är roliga filurer!

Anonym sa...

haha,blir galet när en knasig släkt ska maila varandra.;)