torsdag 8 januari 2009

ojdå.

jag ställer mig och diskar.

pelle börjar plocka på köksbordet?

han börjar fråga om allt. varför ligger den här här?
och prasslar och river med nått papper.

jag tappar humöret helt, fräser till att jag inte har nån aning. och frågar ifall han inte kan gå å sätta sig vid datorn igen.

han blir förvånad och frågar ifall jag blir irriterad på han och varför?

jo tack, för att nu står jag i köket och tar det lugnt och diskar och lyssnar på radio och du stör.


det är ju inte så att han inte får plocka av köksbordet men han måste inte göra det sekunden när jag diskar.

fler än jag som kan flyga i luften för ingenting?

2 kommentarer:

Erika sa...

Klart att du kan säga så :)

Känner faktiskt igen mig i det du skriver här. Händer att jag blir less på sånt som min mamma eller syster kan säga, fräser ifrån och blir bara allmänt otrevlig.. ibland får jag dåligt samvete när jag i själva verket inte förstår varför jag gör så eller när jag inte har någon direkt anledning till det :)

Anonym sa...

hehe.. känner igen det där..
Iaf nu när vi båda går hemma hela dagarna..