måndag 4 april 2011

Dag 1, Vem är jag?

♥ Dag 01 – Presentera mig själv.♥ Dag 02 – Min första kärlek.♥ Dag 03 – Mina föräldrar.♥ Dag 04 – Det här åt jag idag.♥ Dag 05 – Vad är kärlek.♥ Dag 06 – Vad är vänskap.♥ Dag 07 – Min bästa vän.♥ Dag 08 – Ett ögonblick.♥ Dag 09 – Min tro.♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.♥ Dag 11 – Mina syskon.♥ Dag 12 – I min handväska.♥ Dag 13 – Den här veckan.♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.♥ Dag 15 – Mina drömmar.♥ Dag 16 – Min bästa resa.♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.♥ Dag 20 – Den här månaden.♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.♥ Dag 22 – Det här upprör mig.♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.♥ Dag 25 – En första.♥ Dag 26 – Mina rädslor.♥ Dag 27 – Min favoritplats.♥ Dag 28 – Det här saknar jag.♥ Dag 29 – Mina ambitioner.♥ Dag 30 – Den här personen betyder något alldeles extra


Ja vem är jag? vad vill ni veta?
Jag är en (snart)25-årig tjej som väntar sitt första barn, Jag föredrar att umgås med killar istället för med tjejer för  att killar kör med mer raka rör. Jag bor i en tvåa på ett lugnt område i en mindre stad, Bollnäs. Mitt hem delar jag oxå med min underbart tokiga sambo Pelle (snart) 30 år, och våra härliga grabbkatter. En tjock, långhårig "gammelkatt" Trassel och En tonårsstinn liten buse som gillar att röja runt i sängen på nätterna, Knut.

Jag är det 3dje barnet i en barnaskara på 4, som när jag var 11år utökades med två härliga, äldre bonusbröder. Mina föräldrar har bott ihop hela mitt liv nästan, förutom då jag var 11-16 då fick vi ungar lära känna världens bästa bonusmamma May. Tyvärr finns hon inte längre i livet å jag saknar henne massvis.

Jag har alltid varit pappas flicka å hängt med honom i garaget. Mamma har alltid funnits där med såklart och dom betyder massvis bägge två.

Jag är av bondesläkt och när jag var 4år så tog mina föräldrar över bondgården av mormor och morfar och vi fick lära oss massvis om djuren på gården, även om jag alltid tyckt kossor är lite läskiga. haha.  när jag var 8år så brann det på gården och allt blev förstört. så vi bodde i lägenhet ett år innan vi flyttade tillbaka till ett annat hus på gården. mina föräldrar beslutade sig dock för att inte fortsätta med lantbruk utan grunden där ladugården och vårat gamla bostadshus gjordes om till en gigantisk verkstad och ett mindre stall.

Under Högstadietiden mådde jag som allra värst och hade inte mina nära och kära varit precis som dom är så hade jag nog inte orkat genom dom åren, sista året i nian bestämde jag mig för att jag skulle bort, långt bort.. och sökte guldsmedsprogrammet i Falköping, och JAG KOM IN!!!

I augusti 2002 packade jag, pappa, min dåvarande pojkvän Magnus och den lilla kattungen Puma in oss i bilen och drog dom ca 55 milen neråt i landet. Jag har nog aldrig varit så sjukt nervös någon gång, men föga anade jag att jag hade dom 3 roligaste åren i mitt liv att vänta:)

2005 när gymnasietiden var slut flyttade jag hemåt igen, och efter ett uppbrott med min dåvarande pojkvän Mattias i augusti, bestämde jag mig för att nu jävlar skulle jag fokusera på mig själv å aldrig mer skaffa karl, någon vecka efter snubblade jag över Pelle och den 24 september blev vi ett par ;) haha..

Livet blir inte alltid riktigt som man tror men vafan man har iaf näsan fram och rumpan bak och allt ordnar sig!

undrar ni nått så fråga för jag känner att det här blev lite flokigt, men ska jag skriva vem jag är så blir det en hel roman;)

3 kommentarer:

Anna - Ensamstående mamma till Saga & gravid i vecka 27! sa...

Vad skoj att få läsa lite om ditt liv, och vem du är :)
Det låter som om du haft ett liv fullt med både upp och nergångar som du klarat av galant :)

Roya sa...

härligt och roligt att du skrivit lite om dig själv här.

Jag väntade mitt första barn när jag var 25 nu är hon 6 år gammal :) och är stora syster.

Att vara mamma är bästa jag vet. Grattis!!!

Jessica sa...

Hihi, vilken rolig berättelse. Eftersom att jag varit din vän under de flesta av dessa åren måste ja säga att du prickat rätt i allt i ditt liv. Du har 2 underbara katter och en något flokig Sambo men trots motgångar klarar ni de mesta. <3