onsdag 6 april 2011

Min Mamma och Pappa.

♥ Dag 01 – Presentera mig själv.♥ Dag 02 – Min första kärlek.♥ Dag 03 – Mina föräldrar.♥ Dag 04 – Det här åt jag idag.♥ Dag 05 – Vad är kärlek.♥ Dag 06 – Vad är vänskap.♥ Dag 07 – Min bästa vän.♥ Dag 08 – Ett ögonblick.♥ Dag 09 – Min tro.♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.♥ Dag 11 – Mina syskon.♥ Dag 12 – I min handväska.♥ Dag 13 – Den här veckan.♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.♥ Dag 15 – Mina drömmar.♥ Dag 16 – Min bästa resa.♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.♥ Dag 20 – Den här månaden.♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.♥ Dag 22 – Det här upprör mig.♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.♥ Dag 24 – Det här får mig att gråta.♥ Dag 25 – En första.♥ Dag 26 – Mina rädslor.♥ Dag 27 – Min favoritplats.♥ Dag 28 – Det här saknar jag.♥ Dag 29 – Mina ambitioner.♥ Dag 30 – Den här personen betyder något alldeles extra



Jahapp då sitter man här med ett glas iskall mjölk och en stor bit kladdkaka, redo att skriva en roman då:)

Mina föräldrar träffades i tonåren, Mamma var 15 år och Bonnjänta, Pappa 16 år och Raggare.  10 år senare kom jag:) hehehehe....  som tredje barnet i ordningen..

(just ja, jag skrev ju blogginlägg med, har bara hunnit göra 100grejer idag medans det här stått uppe på datorn)

Ja vad tänkte jag skriva,  jag har väl alltid varit pappas flicka, typ.. fast mamma är bäst hon oxå.

Min Mamma är tyst, stark och envis som en get. Jag tyckte i många år att man mamma var lite som en grå mus och började nog inte uppskatta henne på riktigt förrän jag flyttade hemifrån egentligen. för då insåg jag hur sjukt jäkla mycket hon gjorde varje dag för att underlätta för oss ungar, några år senare när jag började jobba som personlig assistent insåg jag vilken sjukt stark mamma jag har och varför hon var så trött när hon kom hem från jobbet ibland.. trots ett tungt jobb och många problem på hemmafronten ibland så har jag aldrig sett min mamma knäckas, och hur mycket hon än har haft att göra så har hon alltid lyckats ha hembakta bullar, bröd och kakor hemma. hur det går till har jag aldrig förstått.  Jag hoppas jag ärvt några av dom generna;)

Min Pappa är en härlig prick, som sagt har jag tillbringat oräkneliga timmar med honom i garaget. Han är lite som en egen Mac yver (hur stavas det egentligen?) Vi har ett ordspråk i våran familj som lyder: Det pappa inte kan laga det är trasigt på riktigt. Å det stämmer. ibland är jag avundsjuk på honom, jag vill oxå vara så där händig. jag vet inte hur många gånger jag ringt pappa när man åkt nån risig bil och frågat vad det är för fel å han har berättat hur man ska göra för att få det att sluta. som en mekaniker på distans.

Ja dom är grymt bra mina föräldrar, jag skulle kunna prata om deras bra egenskaper hur länge som helst. Jag är vansinnigt glad att dom är precis som dom är och många gånger har jag önskat att mina kompisar oxå hade haft föräldrar som mina. Gården dom bor på har dock alltid varit lite som en ungdomsgård. och både vi syskon, mamma, moster och morfar har nog haft otaliga "syskon" som kommit å ätit, sovit och lekt där på Norrgårn! så på ett vis är det ju rätt många som fått låna mina föräldrar och morfar iaf.

ja sån vill jag vara ta emot alla med öppna armar och kunna behandla dom så gott jag kan. Man kan ju bara önska att man fått ärva sina föräldrars bästa egenskaper, eller hur?

2 kommentarer:

Sara sa...

Din familj är ju så himla underbar<3 Precis som du;)

Älskar dig hjärtat

lina sa...

naaaw älskar dig med, å hela min familj med. du är ju som en syster <3