tisdag 19 april 2011

Gravid- Panikhungern!

Jisses Amalia, innan jag blev gravid visste jag inte vad det var, den där känslan man får om man glömmer av att äta regelbundet. när man sitter vid datorn eller är ute och går, å helt plötsligt snurrar hela världen, man blir kallsvettig å insikten kommer... äter jag inte NU (inom några minuter) så kommer jag svimma/kräkas... å fort som fasiken får man försöka hitta något att äta. har man inget i närheten så är det dags att sitta ner en stund och hoppas det går över, låta allt snurra, det svartnar för ögonen, man svettas floder. Jag har väl haft turen att vara på väg från affären de flesta gånger, med lite kolsyrat vatten i påsen och alltid nått man kan äta. lite godis eller kakor typ. dock får man ju lite knepiga blickar när man sätter sig i typ en gångtunnel eller på bussen och börjar äta något direkt ur påsen samtidigt som man blir likblek och svettig. men men vad gör man inte för att få det att gå över?

idag var jag hemma. fort fort måste man laga mat medans man hinkar saft.  rummet snurrar och händerna skakar.

Dagens "panik-hungermat" snabbmakaroner tillsammans med morot och grillkött från igår nedkastat i en panna med egen brunsås. och några skedar lingonsylt.  

Om det funkade? Ja.
är jag helt utmattad? Ja.

nu ska jag sitta väldigt stilla eventuellt lägga mig på sängen tills blodsockret stabiliseras igen.

4 kommentarer:

erika sa...

ja de är fint :) .. på www.jollyroom.se , annars finns det på barnens hus också :) och andra hemsidor. sök på google efter pingu babygym så hittar du :)

Ida sa...

Sv: Ja hon är en riktig liten prinsessa. Kul att du kikade in på bloggen. Alltid kul att komma in på nya personers bloggar och läsa. Visst är det härligt att vara gravid? :)

Miranda - Elias mamma sa...

Svar: Dom är ifrån Polan och Pyret! :)

Ida - Gravid & Mamma till Vilda sa...

Ja det har kommit in riktigt mycket sommarfint! Synd att det är så få ställen som säljer mammakläder.