tisdag 19 april 2011

dag 16- min bästa resa.



♥ Dag 01 – Presentera mig själv.♥ Dag 02 – Min första kärlek.♥ Dag 03 – Mina föräldrar.♥ Dag 04 – Det här åt jag idag.♥ Dag 05 – Vad är kärlek.♥ Dag 06 – Vad är vänskap.♥ Dag 07 – Min bästa vän.♥ Dag 08 – Ett ögonblick.♥ Dag 09 – Min tro.♥ Dag 10 – Det här hade jag på mig idag.♥ Dag 11 – Mina syskon.♥ Dag 12 – I min handväska.♥ Dag 13 – Den här veckan.♥ Dag 14 – Vad hade jag på mig idag.♥ Dag 15 – Mina drömmar.♥ Dag 16 – Min bästa resa.♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.♥ Dag 18 – Min favoritfödelsedag.♥ Dag 19 – Detta ångrar jag.♥ Dag 20 – Den här månaden.♥ Dag 21 – Ett annat ögonblick.♥ Dag 22 – Det här upprör mig.♥ Dag 23 – Det här får mig att må bättre.♥ Dag 24 –Det här får mig att gråta.♥ Dag 25 – En första.♥ Dag 26 – Mina rädslor.♥ Dag 27 – Min favoritplats.♥ Dag 28 – Det här saknar jag.♥ Dag 29 – Mina ambitioner.♥ Dag 30 – Den här personen betyder något alldeles extra

eeeeeh jaha. jag har varit på 3 utlandsresor i mitt liv.
Parla-Madrid 1998
Albufeira 2006
och Valencia 2011

Alla har väl varit speciella.

1998 var jag 11år skulle fylla 12 några månader efter. Det här var påsklovet.
Jag åkte ensam med min granne och kompis Lotta som var 13, vi bodde hos hennes Mormor.
Denna resa är väl speciell just för att det var min första resa utomlands och vi åkte ensamma.
pengarna för att åka fick jag av morfar, bara det är en historia för sig. han hade köpt en tialott och vann tio kronor på den, gav den till mig sa att jag fick nästa lott och vinsten ifall det råkade vara någon. Det var det. 5000kr fanns det på den. å han höll sitt ord. jag fick dom å fick göra vad jag ville med dom. En hel förmögenhet! efter mycket diskussion hemma. om jag skulle dela dom med mina syskon å sånt så bestämde jag mig för att åka till spanien på påsklovet å mina föräldrar hjälpte mig fixa med allt. eftersom jag var under 12år så fick jag ha en plastficka runt halsen hela flygresan dit och hem och vi blev slussade med säkerhetsvakter överallt och i plastfickan stog det vem som skulle hämta mig å dom fick legitimera sig och skriva på något papper som bevis för att det var dom som hämtat ut mig. haha helt sjukt egentligen.
själva vistelsen i spanien var superkul.!


andra resan 2006 gjordes till portugals solkust. med min bästaste Jonna, hennes lillasyster Frida och fridas kompis Josefine. Underbart rolig resa med massa sol, bad, drinkar, god mat och shopping:)
 
 
Tredje resan Valencia 2011, första resan jag gjort med mina föräldrar utomlands. Till ett event som fick mig att inse mycket om livet. en perfekt helg, lagom varmt, en liten bebismage och ett perfekt tillfälle att få njuta lite av mina föräldrar i ensamhet:)
 
 
Ja alla resor har ju varit speciella. för att inte tala om alla resor fram å tillbaka till falköping, resor upp till funäs, alla båtresor med Jobbet, Tågluffen jag å Jonna gjorde sista veckorna i falköping när vi åkte runt i västergötland:)  Ja alla resor har varit bra.. Men vad är det man säger borta bra men hemma bäst?!!

Inga kommentarer: